مشخصات

زبان

بانک اطلاعاتی

فایل ها

۱۹۷,۰۰۰ تـــــومان

مطالب مرتبط

شبیه سازی مقیاس پذیری پروتکل مسیریابی AODV و DSR در WSN با NS2

  • سه شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۶
  • بازدید ۱,۸۵۴ نفر

تصویر aodv-and-dsr-protocol-scalability-in-wsn-with-ns2_1194_1-1 شبیه سازی مقیاس پذیری پروتکل مسیریابی AODV و DSR در WSN با NS2

شبیه سازی مقیاس پذیری پروتکل مسیریابی AODV و DSR در WSN با NS2

در این بخش پروژه شبیه سازی مقیاس پذیری پروتکل مسیریابی AODV و DSR در شبکه WSN با استفاده از نرم افزار شبیه ساز NS2 تهیه کرده ایم که از روی مقاله Analysis of scalability for routing protocols in wireless sensor networks شبیه سازی انجام شده است.

در این مقاله پروتکل های مسیریابی AODV، DSR، FSY، DYMO، OLSR بررسی شده اند که ما فقط دو پروتکل AODV  و پروتکل DSR را در شبیه سازی مد نظر قرار داده و شبیه سازی کرده ایم. در ادامه به معرفی شبکه های حسگر بی سیم پرداخته و فیلم و تصاویری از خروجی پروژه شبیه سازی شده آورده شده است.

شبکه های حسگر بی سیم (WSN) :

شبکه های WSN از یک گروه از گره ها و حسگرهای متصل به هم تشکیل شده که توسط یک مکانیسم جهت انجام دادن کار سنجش توزیع شده است. در طول سالیان گذشته، به طوری که شبکه های حسگر بی سیم WSN از پرکاربردترین موضوعات پژوهشی و تحقیقاتی شناخته شده است. استفاده از شبکه های حسگر بی سیم در زمینه های نظارت نظمی و بخش بهداشت و درمان و غیره از دیگر زمینه های رشد فوق العاده بوده و باعث ایجاد نمای جدیدی از تحقیقات در این حوضه از برنامه های محاسبه توزیع شده است و قرار گرفتن فیزیکی در شبکه های حسگر بی سیم قابل توجه و حساس است.

در محیط های بی سیم و تلفن همراه باید از گره های سنسوری ارزان قیمت و با اندازه کم استفاده شود زیرا چالش­هایی مانند مشکل پوشش شبکه، کاهش مصرف انرژی، مقیاس پذیری، افزایش طول عمر و محیط فیزیکی و به منظور کارایی بهتر سیستم شبکه های WSN مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته شود.

معرفی پروژه :

پروتکل های مسیریابی وابستگی اساسی در اثر بخشی یک شبکه بی سیم را دارد، و با این که مشخصات پروتکل با الزامات برنامه مثل کیفیت پارامترهای خدمات، مقیاس پذیری و یا تحرک تفاوت دارد از این رو در این مقاله به تجزیه و تحلیل مسئله مقیاس پذیری پروتکل مسیریابی AODV و DSR در شبکه های حسگر بی سیم (WSN) با استفاده از نرم افزار شبیه ساز NS2 می پردازیم.

پارامتر های ورودی شبیه سازی :

همان طور که در جدول 1 مشاهده می کنید تعداد نود های شرکت داده شده در شبیه سازی 50 – 100 – 150 – 200 – 250 عدد و مساحت تحت پوشش بی سیم 1500 در 1500 متر و نرخ انتقال داده ها 2 مگابیت در ثانیه تعریف شده است که بعد از اجرا و اتمام شبیه سازی در نرم افزار NS2 خروجی فایل nam و فایل tr بدست می آید که شکل 1 و شکل 2 خروجی شبیه سازی به صورت فایل nam به ترتیب برای 150 و 250 نود و شکل های 3 تا 8 مقایسه دو پروتکل AODV و DSR که از روی فایل tr بدست آمده و نمودار آن طبق اعداد فایل tr در نرم افزار Excel رسم شده است.

تصویر aodv-and-dsr-protocol-scalability-in-wsn-with-ns2_1194_10 شبیه سازی مقیاس پذیری پروتکل مسیریابی AODV و DSR در WSN با NS2

جدول پارامتر های ورودی شبیه سازی

 


تصویر 1 - جدول پارامتر های ورودی شبیه سازی
تصویر 2 - انیمیشن شبیه سازی شده برای 150 نود
تصویر 3 - انیمیشن شبیه سازی شده برای 150 نود
تصویر 4 - انیمیشن شبیه سازی شده برای 250 نود
تصویر 5 - میانگین Delay برای دو پروتکل AODV و DSR
تصویر 6 - Throughput برای دو پروتکل AODV و DSR
تصویر 7 - Energy برای دو پروتکل AODV و DSR
تصویر 8 - Hop count برای دو پروتکل AODV و DSR
تصویر 9 - jitter برای دو پروتکل AODV و DSR
تصویر 10 - Load برای دو پروتکل AODV و DSR
باکس دانلود
شناسه:
۱۱۹۴
قیمت:
۱۹۷,۰۰۰ تـــــومان
ثبت نظر
ریفریش کنید!
نظرات کاربران (۳ مورد)
  1. تصویر آواتار کاربر 0
    رضا ضمیری دوشنبه , 23 مرداد

    سلام من قصد خرید از این پروژرو دارم برای واریز هزینه نیاز به رمز دوم هستش میتونم هزینشو به صورت دستی به حسابتون واریز کنم در ضمن بعد تحویل اگه مشکلی برام پیش اومد می تونم ازتون کمک بگیرم ؟

    • تصویر آواتار کاربر 1
      یعثوب سیفی زادهدوشنبه , 23 مرداد

      هزینش رو به صورت کارت به کارت واریز و خبر بدید ارسال کنیم بعد تحویل هم اگه در اجرا گرفتن مشکلی داشتید می تونیم کمک کنیم

  2. تصویر آواتار کاربر 0
    سهیل سه شنبه , 16 بهمن

    با سلام میخواستم این شبیه سازی رو بخرم و به همین علت قصد نصب نرم افزار سگوین رو تو ویندوز داشتم که یجا خوندم که توصیه نمیکنید. ممنون میشم بفرمایید به چه علت؟