بهبود الگوریتم کنترل ازدحام TCP-Vegas در NS2
در این بخش پروژه شبیه سازی بهبود الگوریتم کنترل ازدحام TCP-Vegas را با نرم افزار NS2 به همراه فیلم نحوره اجرا آماده کرده ایم که بر اساس یک مقاله ژورنالی و ISI با عنوان CODE TCP: A competitive delay-based TCP انجام شده است. در ادامه به معرفی کنترل ازدحام در شبکه ، الگوریتم TCP-Vegas و خلاصه پروژه پرداخته و فیلم و تصاویری از خروجی ها همراه با لینک دانلود مقاله مرجعه قرار داده شده است.
کنترل ازدحام در شبکه های کامپیوتری
ازدحام یکی از عواملی می باشد که می تواند عملکرد شبکه های کامپیوتری را با اختلال مواجه کند. به منظور کنترل ازدحام در یک شبکه ، از الگوریتم های کنترل ازدحام کمک گرفته می شود. تعدادی از این الگوریتم ها عبارتنداز TCP Tahoe ، TCP Reno ، TCP New-Reno ، SACK و TCP-Vegas. پژوهش های انجام شده در این زمینه، نشان دهنده این است که در شبکه های همگن، الگوریتم TCP-Vegas اغلب کارایی بهتری نسبت به الگوریتم TCP-Reno دارد. اما زمانی که در شبکه اینترنت هر دو الگوریتم Vegas و Reno به صورت همزمان مورد استفاده قرار می گیرد، عملکرد Reno بهتر از Vegas می باشد. از این رو انگیزه ای برای سیستم عامل ها وجود ندارد که از Vegas به عنوان پروتکل پیش فرض لایه انتقال استفاده نمایند.
معرفی الگوریتم TCP-Vegas
الگوریتم TCP-Vegas شناخته شده ترین مکانیزم کنترل ازدحام مبتنی بر تاخیر است. الگوریتم TCP-Vegas یکی از الگوریتم های کنترل ازدحام می باشد که ازدحام را قبل از وقوع تشخیص می دهد یعنی از وقوع ازدحام جلوگیری می کند در حالی که الگوریتم های TCP-Reno و TCP-New Reno پس از وقوع ازدحام، از ادامه ازدحام پیشگیری می کنند. بین چندین خصوصیت جدید پیاده سازی شده در الگوریتم TCP-Vegas ، یکی از مهمترین تفاوت های بین روش TCP-Vegas و روش TCP-Reno فاز اجتناب از ازدحام آن می باشد. TCP-Reno وابسته به گم شدن بسته ها بوده تا ازدحام شبکه را تشخیص دهد در حالی که TCP-Vegas از یک طرح تخمین پهنای باند استفاده می کند تا ازدحام شبکه را حدس بزند.
روش TCP-Vegas یک الگوریتم کنترل ازدحام مبتنی بر تاخیر است. برخلاف TCP-Reno که برای تنظیم اندازه پنجره اش وابسته به گم شدن بسته ها است، TCP-Vegas از تاخیر صف جهت اجتناب از ازدحام استفاده می کند. Vegas می تواند ازدحام شبکه را در مرحله اولیه تشخیص دهد و به طور متناوب از گم شدن بسته ها جلوگیری نماید. در حالی که در Reno، معمولا بسته ها گم می شوند.
معرفی پروژه
در این مقاله، ما یک نوع جدیدی از الگوریتم وگاس را به نام TCP مبتنی بر تاخیر رقابتی (CODE TCP) پیشنهاد می کنیم. این روش با الگوریتم رنو نیز سازگار است و می تواند سهم منصفانه ای از منابع شبکه را به دست آورد. CODE یک اصلاح فرستنده است از این رو می توان آن را تنها در انتهای میزبان اجرا کرد. شبیه سازی ها و آزمایش ها در نرم افزار NS2 نشان می دهد که CODE ویژگی های عادلانه تر در محیط های شبکه ای دارد که در آن با ویژگی های خوب وگاس همسو می شود.
هیچ نظری ثبت نشده است